Nostalgi, träningsåterkomst och Fotboll

Blev allt lite nostalgiskt när jag efter mitt arbetspass besökte hotellet där jag arbetade under många år. Var roligt att hälsa på och med en gång träffade jag gamla kollegor och pratade lite. Var riktigt roligt och många känslor och minnen som dök upp. Allt har sin tid så är det, men var roligt att resa tillbaks lite i minnernas värld och komma ihåg sorlet, tempot, ruscherna från köket till restuarangen, alla sena kvällar, gästerna som man pratade med på kvällarna när man arbetade i baren.
Var ju många år sedan nu, men kommer nog och hälsar på en dag snart igen. Var ju många dagar i ens liv som spenderades på hotellet.
(Lite bilder från hotellet där jag arbetade för många år sedan och under många år)
 
Sedan testade jag att träna lite cykel på gymmet. Var två månader sedan eftersom jag har opererat mina fötter två gånger på fyra månader. Men det gick bra, och framförallt kändes bra. Härligt att bli svettig igen. Cyklade cirka 11 km och foten höll. Nu siktar jag på att träna lite lättare fotbollsträning om cirka en månad.
Kvällen avrundades med fotboll då Brasilien-Österrike och Sverige-Frankrike i träningslandskamper. Neymar Jr är tillbaka i god form i landslaget och är numera lagkapten. Den fruktansvärda tacklingen som gjorde att bröt en ryggkota i kvartsfinalen mot Colombia kunde kostat hans karriär.
Jag tycker att han är en värdig lagkapten och så som han bar laget genom VM, han förrgyllde mästerskapet och gav oss alla hoppet att kanske skulle allt gå vägen och VM bucklan skulle lyftas, men skadan och en onödig avstängning av den då lagkapten T. Silva blev förödande.
Kvällens match 2-1 till Brasilien. 
 
Skrev ett inlägg efter den tunga kvällen i Belo Horizonte när Tyskland vann mot Brasilien med 7-1 i semifinalen.
 
Nu blir det Sverige-Frankrike och Svensk som man är och Frankofil som jag och mitt hjärta också är så är detta ju en riktig höjdarkväll!
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Fotboll;
Taggar: Baren, Brasilien, Cykla, Fotboll, GammalArbetsplats, Gymmet, Hotell, Livet, Minnen, NeymarJr, Nostalgi, Nostalgisk, Operation, Opererad, Restuarang, ScandicCrown, Sverige, T.Silva, Träna, Träningslandskamp, fotbollsvm