Man vet aldrig vad livet bjuder och överraskar på

Ibland stormar livet, och bjuder på ovälkomna överaskningar. Livet är ofta outförsägbart, och på sätt och vis är det charmigt att man egentligen aldrig vet vad livet skall bjuda på? Man träffar sin kärlek på en arkeologisk utgrävning eller vinner på Triss (vilket jag inte gjort, men ändå - Triss alltså).
Ibland visar sig dock ett mycket ovälkommet ansikte nämligen Cancer. En som står mig mycket nära har drabbats av denna farsoten, denna orättvisa hemska sjukdom. Dock så har forskningen och behandlingarna nu för tiden gjort att en Cancerdiagnos idag inte är vad den var för 10-20 år sedan. Nu står operation på schemat inom kort, och förhoppningen är att allt kommer gå vägen och det ser bra ut.
Man blir ändå helt tagen trots att var tredje av oss för eller senare drabbas av någon sorts Cancer, men man blir ändå orolig, rädd, ängslig, fylld av kamplusta, att vägra ge sig, att hoppas ja de flesta mänskliga känslor passerar inte bara den drabbade utan även vi anhöriga.
Idag efter arbetet så vilade jag mina tankar på kajen i solen med min kärlek, men också i blåsten.
På tal om diagnos så fick jag för någon vecka sedan svar på många frågor och tankar som har varit med en under ens liv och uppväxt.
Har börjat träna löpning igen vilket jag gjorde under många år innan skador och fotproblem fick mig att sluta. Nu med båda fötterna opererade så springs det igen och flera lopp blir det i sommar och höst.
 
Nu fotboll på Tvn Sverige i EM2016 kval
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa-Medicin;
Taggar: Blåst, Cancer, Diagnos, Genier, Hopp, Kajen, Kämpa, Kärlek, Livet, Löpträna, Operation, Rädsla, Sjukdom, Sol, sommar