En sorgens dag för en Frankofil och för yttrandefriheten

Idag var en sorgens dag för en Frankofil som jag. En som har upptäckt det underbara landet med sin historia, mat, kultur, miljö och som tillsammans med mitt hjärta har förälskat sig i landet.
Idag skedde ett terrorattentat vilket kostade många människors liv. Det var ett attantat för att skrämma människor till tystnad. Men yttrandefirheten har tyvärr många människor redan satt sitt liv för att försvara, men den är verkligen värd att försvara och måste försvaras. Rätten att tycka vad man vill är en mänsklig rättighet och något som vi till varje pris skall försvara. Man må inte gilla eller uppskatta allt som skrivs eller publiceras och mycket som publiceras kan väcka anstöt men för rätten att få tycka vad man vill och få ha en åsikt utan att behöva vara rädd ja den rättigheten är jag beredd att med utan något som helst tvivel försvara med mitt liv. Jag vill leva och vill att mina nära och kära och mina framtida barn skall leva i ett samhälle där man får tycka och skriva vad man vill utan att behöva vara rädd för sitt liv!
Tänker på dig Paris och ditt folk men Frankrike kommer att klara detta!
vive le france
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Attentat, Demokrati, Frankofil, Frankrike, Försvara, Livet, MänskligRättighet, Paris, Sorg, Terror, Terrorism, TyckaVadManVill, ViveLeFrance, YttrandeFrihet, frihet