Super Bowl och minnen väcks

Då var det åter dags för Super Bowl igen. Super Bowl XLIX står och knackar på dörren. Matchen är mellan Seattle Seahawks (NFC) och New England Patriots (AFC). Patriots har varit ett av AFCs bättre lag under mer än 15 års tid och Seahawks var i Super Bowl förra året och vann då. Jag spelade och tränade själv Amerikansk fotboll under många år. Det var i princip mitt liv och allt jag gjorde andades sporten. Så fort jag fick ett tillfälle att kasta bollen så gjorde jag det! Startade som CB blev sedan WR och sedan QB. Min styrka var att jag kunde kasta långt och hårt. Ångrar att jag slutade, men så är det! Favoritlaget är Raiders där den bästa WR som har skådats spelade i slutet av hans karriär Jerry Rice. Payton, Terrel Owens, Cunningham är några andra som jag hade som förebilder inom sporten. Nu för tiden så följer NFL bara sporadiskt, men Super Bowl missas icke! Snacks och läsk är nattens kompanjon.
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 11/9, Amerikanskfotboll, Chips, Godis, JerryRice, Nostalgi, Nostalgisk, Patriots, Quarterback, RandallCunningham, Seahawks, SuperBowl, TerrellOwens, Träna, USA, WalterPayton, Widereciver, fest