Svenskarna reser inte till någonting, dom reser från någonting

Ja så många gånger man såg de otroligt underhållande filmerna om Stig-Helmer och Ole och de andra i Sällskapsresan filmerna när man växte upp. Man kunde lite halvsjukligt alla kommentarer i den första filmen, och en stor del av kommentarerna i den andra och i övriga. Utan tvekan vinner den första, men tvåan och trean är inte långt efter. Även fyran har sina poänger. Femman tyckte jag inte vidare om den första gången jag såg den, men såg den nyligen och den var bättre än vad jag kommer ihåg den.
Idag på TV4 gick SOS-En segelsällskapsresa.
Få Svenska komedier som jag finner roliga, men Sällskapsresan filmerna tycker jag är roliga. Kanske är de inte så roliga egentligen men eftersom man såg de så många gånger under uppväxten så förknippar man dom så mycket med uppväxten att man undermedvetet tycker filmerna är roliga.
Var nog mer så tidigare, men visst kan man hålla med texten i början av den första filmen som säger.
 
Svenskarna reser inte till någonting, dom reser från någonting.
 

Gjorde lite olika Pizzor till tv-kvällen. Ena var med Champinjoner, Rökt skinka, riven Mozzarellaost och lök. Ena hälften var också med svarta Oliver. Den andra Pizzan var med Rödlök, Tomat, Mozzarella och soltorkade tomater. Ena hälften var med Paprika, Rödlök samt Köttbullar stekta med Viltfond toppat med Ruccola och Basilika.
Tallriken blev en Pizzabuffe.
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Mat och Dryck;
Taggar: Basilika, Champinjoner, Filmer, Komedier, Köttbullar, Livet, Matlagning, Mozzarella, Nostalgi, Oliver, Pizza, Ruccola, Rödlök, RöktSkinka, Skinka, Stig-Helmer, SvenskFilm, Sällskapsresan, TV, Tomat, Uppväxt, mat, resa
#1 - - JUNITJEJ:

Så gott med pizza!

Jag älskar Lasse Åberg-filmerna!

Svar: Ja man tröttnar aldrig på Pizza eller Sällskapsresan!
Patrik