Man har blivit något av en pastasnobb på senare tid

Det nya året närmar sig med stormsteg och så här i slutet av detta året så kom snön till Göteborg. Inga stora snömängder egentligen att tala om, men ett litet snötäcke syns där allt på marken. Nu känns det som om vintern är på plats.
Köpte även en ny pastasort idag. Jag har detta året blivit lite av en pastasnobb. Idag så testade jag en pastasort ur Glenn Strömbergs matkollektion. Strömberg är ju nu känd som fotbollskommentator och den bäste kommentatorn enligt mig han förgyllde VM2014, men under sin verksamma fotbollskarriär så spelade han klubblagsfotboll i Italien och han har tagit fram flera olika produkter. 
Den här pastasorten hade en koktid på 18 minuter, och är bronsvalsad och gjord på en vetesort med bra kvalitet. Just det med att den är bronsvalsad inbillar jag mig gör att den blir lite ruffigare på ytan vilket leder till att smaker i såser och annat lättare fastnar på pastan.
En bra pastasort gör så mycket för rätten, Det blir tuggmotstånd och smakrikt istället för en själslös snabbmakaron som inte varit närmare Italien än kanske den Italienska tomatsåsen som i bästa fall hälls på pastan och i värsta fall så möter den stackars snabbmakaronen ketchup. En bra pastasort kostar heller inte direkt mer än de lite enklare sorterna utan det är mest att de tar lite längre tid att koka färdigt.
Några andra sorter jag har testat.
Den här är riktigt bra, och fungerar bra exempelvis i pastasallader både varma och kalla.
Den här sorten är riktigt bra och lite av en favorit.
Köpte den här idag också för första gången och testade den som bas i en tomatsås jag gjorde för lunchlådan för morgondagen. Var helt ok.
Och lunchlådan blev som tidgare blivit Pasta med en tomatsås med lite vitlök och örter och köttbullar. Enkelt och gott. 
Blev lunch på stan tidigare med hjärtat efter hennes arbete men då på goda McD. Tröttnar aldrig på McD.
Dagens klipp. 50 kr på Jysk. Innetofflor/skor/mockasiner vet inte vad jag skall kalla dom, men grymt varma och härliga perfekta för vintern.
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Kläder och Doft, Mat och Dryck;
Taggar: Ambra, Barilla, CasaDiLuca, CollezioneItaliana, DurumVete, Fotboll, GlennStrömberg, Göteborg, Hamburgare, Innetofflor, Italien, Jysk, Koka, LaPastaDelMarchesato, Livet, Makaroner, Matlagning, McDonalds, Pasta, Snö, Sås, Tomatsås, Vinter, eco pasta la pasta di matilda, ketchup, kvalitet, mat, tofflor
#1 - - Ana Kroatien:

Precis hittat din blogg för första gången och måste bara säga att jag är glad över det :) Här finns det också mycket snö vilket är inte så vanligt för Zagreb...

Svar: Hej Roligt att du har snubblat över min blogg :-) Ja snön är äntligen här men frågan är hur länge den stannar. Gott nytt år
Patrik