Laga mat klockan 2300 på kvällen inget konstigt alls efter en lång arbetsdag

Arbetade idag klockan 1300-2200, och har gjort det nu i några dagar. Har ett fantastiskt intressant och roligt arbete men när jag arbetar den här tiden så hinner man inte med särsklit mycket innan eller efter arbetsdagen är slut. Gillar inte att köpa mat utan försöker alltid ta med mat hemmifrån. Mycket på grund av att jag verkligen gillar att så i köket och laga mat. Så när jag kom hem så var det bara att ställa sig i köket och laga mat så tyst som möjligt då mitt hjärta låg och sov. Skulle laga både hennes och min lunchlåda för morgondagen. 
Kände att jag fuskade lite ikväll för att jag hade tänkt att göra lite örtkryddade färsbiffar, men eftersom jag även skulle göra potatisgratäng samt tomatsås och klockan var ganska mycket så tog jag och stekte lite köpeköttbullar för att spara lite tid. Marinerade dock dom innan med lite vilt och kantarellfond för ge dom lite godare smak.
Till de så kokade jag upp en tomatsås med lite olika örter och gjorde i ordning en liten sallad till. Så lunchlådan blev Köttbullar med potatisgratäng och tomatsås, och vid sidan en liten sallad.
Köpte en Juventusmössa dagen till ära och självklart var den på när jag anlände till arbetet. Arbetsdagen startade med ett möte där tågtrafiken inför vintern gicks igenom. Har verkligen ett spännande arbete som ibland ställer höga krav på en, men vilket jag verkligen trivs med. Är stimulerande att arbeta i en miljö där mycket oväntade saker kan inträffa som ställer krav på en att snabbt komma på en lösning och där man hela tiden kan utvecklas. 
Har ju skjorta, kavaj och slips som arbetsuniform och trivs väldigt bra i det. Är lite trevligt att vara lite uppklädd.
Idag blev det dock färdiglagad mat till lunch eller snarare till middag. Blev en kycklingsallad med en jättegod Italienskdressing.
Vy från en av mina arbetsplatser, dock under en sommardag. Arbetar på tre olika platser dock är alla inom kollektivtrafiken.
På väg hem på en bro över till ön där jag bor passeras en av stadens mest iögonfallande hus.
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Mat och Dryck;
Taggar: Arbeta, Arbete, Bussar, Dressing, Juventus, KycklingSallad, Kök, Köket, Köttbullar, LagaMat, Livet, Lunchlåda, Matlagning, Potatisgratäng, Tomat, Tomatsås, Uniform, Utvecklas, Viltfond