Brighton, en vloggigt trevlig stad

Under senhösten 2017 så besökte jag Brighton, East Sussex i södra England tillsammans med en som betyder väldigt mycket för mig.
Brighton är en känd Brittisk turiststad. Har förstått att många även har varit där under en språkresa.
 
Vi flög till London Heathrow från Landvetter Flygplats i Göteborg, och från Heathrow så kunde man ta tåget direkt till Brighton. Tåget tog cirka 40 minuter om jag inte minns fel. Riktigt smidigt!
Älskar verkligen att flyga, och har mina favorit flygplan och flygplatser samt flygbolag.
Var riktigt nöjd med Norwegian, men mitt favorit flygbolag Var TAM som numera är en del utav LATAM.
En favorit flygplats är Frankfurt i Tyskland, men nu åter till Brighton.
 
Anledningen till att vi hamnade där beror nog mycket på två kända vloggare som bor i Brighton. De är ett par och heter Alfie och Zoella. Riktigt roligt att följa deras vloggar.
Ärligt talat så hade jag inte hört om varken Alfie, Zoella eller direkt mycket om Brighton innan jag blev introducerad till vloggens värld, och då även till staden Brighton.
British Airways i360 så häftig upplevelse. 162 meter tas man upp med en helt underbar utsikt.
 
 
Bara några minuters färd utanför Brighton så möts man bland annat av spektakulära vyer med klippor och böljande landskap. 
Finns en riktigt fin strand längs staden, den är fylld med småsten och på en sidan av staden så finns en stor pir. På piren finns allt möjligt från spel, åkattraktioner, restauranger mm. 
 
Vet inte om jag kommer besöka Brighton igen, men hade velat det. Till Brighton kan jag förvisso återvända till, men tänk om man kunde återvända i tiden, det hade jag verkligen velat. Inte till någon historisk tid eller plats med kända namn utan bara tillbaka till en tid som ligger nära i tiden, men som känns så avlägsen och oåtkomlig. Saknar någon så fruktansvärt mycket!
 
Hej då för nu
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Resa;
Taggar: Blogg, Blogginlägg, Flyga, Flygplan, Livet, Minnen, Turista, resa