Där på Cyrano tändes drömmen och längtan och minnena kom fram över en pizza

Skulle egentligen ha tagit en paus från bloggandet kände jag och bara ta en helg eller en vecka och bara hitta inspiration, och idag hittades den verkligen redan efter en dag bland minnen och drömmar från och om Frankrike och allt startade över en Pizza på staden bästa Bistro och Pizzeria Cyrano.
Först tog vi en promenad i Trädgårdsföreningen i Göteborg.
Cyrano finns i andra städer men de flesta finns i Göteborg. Det är en Fransk Provensalisk Bistrokedja. Allt andas och smakar Frankrike och musiken till maten är underbar Fransk musik. Jag tog en Lyon och sambon tog en Parisienne.
Till toner av dragspel och till en underbar pizza med vinmarinerat kött så väcktes mina och min älsklings minnen och drömmar om och från Caen och Normandie och Paris. Åh ljuva dagar i Frankrike och ljuva minnen som diskuterades under måltiden. Nog vill jag och vi bo i detta underbara land. Tänk att få bo i Normandie och arbeta inom kulturmiljösektorn. Mitt hjärta kan redan en hel del Franska och jag tror jag kan lära mig ganska bra då det delvis liknar Portugisiska och då jag redan förstår en hel del text. Måste plugga Franska.
Åh saknar Caen så mycket.
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Mat och Dryck, Resa;
Taggar: Bistro, Caen, Cyrano, Drömmar, Framtiden, Frankofil, Frankrike, Franska, Göteborg, Lyon, Minnen, Musik, Måltid, Normandie, Paris, Parisienne, Pizza, Provencale, Smak, Trädgårdsföreningen, kulturmiljö, mat, minnen, språk