Nu bara vila till en underbar fotbollsmatch

Är Champions League fotboll mellan PSG-Barcelona så på med halsduken och heja på PSG som gäller nu. För närvarande står det 3-2 till PSG.
Är helt slut nu efter att ha föreläst inför Fornminnesföreningen i Göteborg om Fornborgar. Var cirka 40 som lyssnade och deltog så var riktigt roligt även om det nu är väldigt trött i foten och kroppen. Blev förvisso körd dit och hem, men det tog på krafterna så nu bara vila. Går långsamt framåt. Den här operationen tog mer på mig än den förra men resultatet kommer bli strålande bra. Nu har jag massor med Titanskruvar i båda fötterna.
I köket ligger lite egenodlad Isop och torkar. En riktigt spännande krydda som fungerar bra till en lite matigare gryta.
Igår gjorde vi ett lite roligt blindtest. Hjärtat kom på att jag skulle gissa rätt på vanlig Coca-Cola, Coca Cola Light samt Coca Cola Life. Gissade bara rätt på Lighten och då ser jag mig ändå som lite av en expert på Coca Cola. Tycker dock att den nya Life är en lite onödig produkt.
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Arkeologi, Fotboll, Mat och Dryck;
Taggar: Arkeologi, Barcelona, ChampionsLeague, CocaCola, Fornborgar, Fotboll, Föreläsning, Förhistoria, Isop, Krydda, Livet, Läsk, Opererad, PSG, Smärta, Vila
#1 - - Harri Blomberg:

Hej Patrik och ett stort tack för en riktigt god insats i tisdags, då du höll ett par timmars riktigt bra föredrag för och samtal med Fornminnesföreningen i Göteborgs medlemmar! Ska bli intressant att om några veckor höra vad du har att berätta om Ölands folkvandringstid med mera!

Svar: Tackar själv!! Ja skall bli roligt och lärorikt att berätta om Ölands fornborgar!
Patrik