Tomte-spårvagn genom staden och god enkel mat

De senaste åren vid juletiden så har det gått en gratis spårvagn från centrala Göteborg ut till Hisingen, och i år så trafikerar den Drottningtorget-Eketrägatan. Ombord den gamla veteranvagnen så bjuds man på lussekatter, pepparkakor, kaffe och glögg. Så otroligt bra och det är en härlig känsla att åka den gamla fina vagnen som är dekorerad i julens färger.
Jag mötte upp mitt hjärta vid stadens tågstation och så bar det hemåt med tomtevagnen. Mycket räls har det blivit den senaste tiden då jag ofta arbetar med tågstörningar. De som känner mig vet att jag gillar mina tåg. Arbetar verkligen i en häftig miljö med väldigt intressanta och roliga för inte säga viktiga saker. Är alltid roligt att gå till arbetet. Även om det ibland kan vara ganska stressigt.
Väl hemma så tränandes det och sedan lagades morgondagens lunchlådor.
Blev en variant på Korv-Stroganoff med ris. Snabbt, enkelt och väldigt gott. Det som tar längst tid är riset.
Roligt att lunchlådarna vilka är införskaffade på Ikea är gjorda i Italien. Idag blev det inget invecklad prat om minnen och känslor, och det behöver det inte alltid vara. Dagens inlägg blir bara om en tomtevagn genom staden och en god måltid. Men det räcker ganska långt det också.
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Mat och Dryck;
Taggar: Arbeta, Falukorv, Glögg, Göteborg, IKEA, Italien, JamieOliver, Julen, Jultider, Kaffe, KorvStroganoff, LagaMat, Livet, Lunch, LunchTips, Lunchlåda, Lussekatt, Matlagning, Pepparkakor, Ris, Spårvagn, Tomat, Tomten, Tomtevagn, Tåg, mat