Kryddig korv med Svarta Bönor, Grönkål och Ris var prefekt efter fotbollsträningen

Tränade ikväll under lite halvroliga förehållanden. Blåst och regn, men så roligt att ha kommit igång. Lite problem med fötterna fortfarande men konstigt vore det ju om jag inte kände något eftersom jag har opererat båda fötterna under ett halvår och fått Titanskruvar i båda fötterna. Kör tills starten av våren lite försiktigare och tränade bara halva passet idag.
Hemmaplanen ligger ganska fint där bland husen med ett ganska bra motionsspår runt då det finns ett litet skogsområde runt planen och området. Klubbstugan ligger också nära planen.
Mina konstgräs fotbollsskor och väska som blev tämligen blöt då jag var smart nog att ställa den på en blöt plan under träningen.
Är så sugen på att testa ett par Puma Evo-Power Tricks. Såg dom först under VM i Brasilien.
På kvällen efter träningen så gjorde jag en rätt som bestod av Kryddig korv, Ris, Grönkål och Svarta bönor och Rödlök.
Bara stek Grönkålen i lite Olivolja med med lite hackad Vitlök tills den blir mjuk.
Sedan värm i kastrull Svarta bönor och lite hackad Rödlök i lite vatten, krydda med lite Havssalt och peppar och lite vitlök. Stek korven och koka upp ris.
Perfekt måltid efter en träning. Ganska Brasilieninspirerad maträtt då Ris, Bönor och Grönkål är väldigt vanligt att äta tillsammans med kyckling eller kött.
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Fotboll, Mat och Dryck;
Taggar: Blåst, Brasilien, Bönor, Fotboll, Fotbollsskor, Grönkål, Korv, Krydda, KryddigKorv, Livet, MatTips, Matlagning, Opererad, Regn, Ris, Rödlök, SvartaBönor, Titanskruvar, Träna, Vitlök, fotbollsträning, fotbollsvm, mat