Pizza och Pirlo är kvällens melodi

Ikväll är det likt igår Champions Leaguefotboll. Kvällens absoluta höjdpunkt är Malmö FF mot Juventus. Den gamla damen med Andrea Pirlo i laget är på besök i Sverige. Hade jag bott i Malmö hade jag spanat efter Juventus. En av de bästa och trevligaste arkeologerna jag har träffat har spanat efter Pirlo och laget idag nere i Malmö, men inte lyckats hitta dom.
Mina favoritklubblag är ju PSG och Juventus så förvisso vill jag att Juventus skall vinna idag, men Svensk fotboll behöver detta och således önskar jag även att Malmö skall vinna för att ha en chans att gå vidare ur gruppen. Det är svårt. 
Innan match år jag och hjärtat Pizza som jag gjorde dagen till ära. Ett glas Tavarnello till också är ju aldrig fel. En måltid utan vin är ju en frukost läste jag någonstans i en Italiensk tidning. En med Tomat, Mozzarella och Basilika, och en med Champinjoner, Rökt skinka och riven ost.
Är ju häftigt att se lagkaptenerna Buffon för Juventus och Rosenberg för Malmö FF. I skrivande stund så står det 0-0. 
Pirlo hade en frispark tidigt i matchen, men bollen gick rakt på målvakten.
Vill verkligen till Italien och jag och hjärtat kommer att åka dit en dag. Vill ju som tidigare nämnt till flera olika städer och platser. Vill frossa i mat, historia, arkeologi, mysiga gränder och torg, solen och stränderna, kläderna. Italienska kläder och mode är ju i en egen division och vill hitta massor med fynd.
Riminis stränder vill jag besöka. Har ju lite oförklarigt fått för mig att jag vill till Rimini vilken var en turist metropol på 1970 och 1980-talet.
Bild på Riminis strand (Wikimedia Commons)
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Fotboll, Resa;
Taggar: AndreaPirlo, Basilika, Champinjoner, ChampionsLeague, Fotboll, Italien, Juventus, Livet, MalmöFF, Matlagning, Mozzarella, Pirlo, Pizza, Rimini, Rom, Vin, VittVin, mat, resa