Lediga dagar, Influensan, PSG och hamburgare

Efter en arbetsvecka så är det nu härligt att vara ledig i två dagar och sedan arbetar jag bara en dag till innan julledigheten. Idag var vi på tårna då ett mycket stort antal lastbilar skulle köra runt i staden och demonstrera. Vi väntade att det skulle leda till stora störningar i kollektivtrafiken, men trafiken klarade sig relativt bra. Tråkigt nog så har mitt hjärta åkt på influensan så här innan jul och är ganska under isen med feber och hosta. Än så länge ser det ut som jag har klarat mig så jag har kunnat hjälpa henne med kylklampar, drickor och mat. Influensa är verkligen ingen lek och kan verkligen slå ut en.
Jag vilade lite efter arbetet och tittade då på veckans ligamatch med PSG. Ingen bra match och 0-0 blev det. Tittade på matchen på mobilen och ganska häftigt egentligen att man kan se på så mycket i sin lilla mobil. Var ju ganska otänkbart för bara tio år sedan.
Bästa influensamaten vet jag inte om det är, men hjärtat gillade det. Hamburgartallrik. Lite Ruccolasallad, rödlök, minitomater och med lite viltfond på hamburgarna när de steks så smakar även köpeburgarna riktigt gott. Friterade även pommes till,
En Stella till kocken. När man dricker en Stella så drömmer jag mig bort till Le Candide i Bryssel och serien Secret Army som jag skrivit om här tidigare och som jag verkligen vurmar för.