Ikväll vankades det Lax och Pasta efter en löprunda

Har arbetat ganska mycket i helgen. Det väntades störningar i tågtrafiken på grund av stormen Alexander. Sådan tur var så fick vi inte så mycket problem i vårt område, men har blivit ganska många timmars arbete i helgen, 
Ikväll när jag kom hem så gav jag mig först ut på en löprunda. Inte så långt bara 4,2 km, men det kändes så skönt och så härligt att fötterna efter två operationer känns så bra! Nästa söndag blir det fotbollsträning igen.
Efter det så lagade jag kvällens mat och morgondagens lunchlådor.
Till ikväll blev det ugnsbakad Lax och till det Pasta med en kryddig tomatsås med Mozzarella och lite sallad.
Och till morgondagens lunchlådor blev det köttbullar med Pasta. Inte så originellt men funkar bra till lunchlådan.
Jag brukar steka köttbullarna om jag inte har gjort dom själv utan köpt dom i lite margarin och olivolja och med lite viltfond. Det ger dom en lite fylligare smak.
 
Vill även passa på att fundera på följande.
 
"Tänk om vi vore lika snabba med att berömma någon och ge positiv kritik som vi är på att kritisera någon och påpeka dess brister"
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Mat och Dryck;
Taggar: Berömma, Fotboll, Köttbullar, Lax, Livet, Löpträna, Matlagning, Mozzarella, Pasta, Sallad, Steka, Träning, TänkaEfter, VaraPositiv, Viltfond, mat