Kryddig Korv Stroganoff med Radiatoripasta

Dagens lunchtips är en kryddig Korv-Stoganoff med Radiatoripasta istället för det klassiska riset. Just Radiatoripasta som är formade som en slags cylindriga element. De fungerar väldigt bra med lite krämigare såser såsom det är i den här rätten. Speciellt bra fungerar de när de likt detta märket är gjorda med Bronsvalsar och med ett bra vete. Använde det här märket idag, men finns flera bra märken.
Såsen tas upp bra av pastan när den är bronsvalsad. Rätten är gjord med både mjök/laktosfri Creme Fraiche och med lite vanlig grädde i en mix som jag valde att anväda mig av.
Använde bara lite av den färdiga kryddmixen för annars tar den över för mycket. 
Mjölk/laktosfria sorter som den här fungerar bra som ett substitut. Likt mitt förra lunchtips tar den här rätten inte lång tid att laga och den är enkel. För mig är det viktigt att lunchen också betyder lite och smakar bra. Lunchen är inte bara en tid för mig att stressigt slänga i sig något halvbränt som man köpt utan det lilla avbrottet för mig är en liten avkopplingstid och då vill jag gärna att maten smakar bra. Men det skall vara enkelt att laga lunchen och inte ta för mycket tid.
Bara steka den strimlade Falukorven i lite margarin och olivolja,
När Falukorven har fått fin färg så i med strimlad Gul lök och Passerade Tomater, Tomatpure, kryddmixen, salt och peppar och timjan och koka upp.
Lunchlådan är klar. Toppade med lite Persilja.
 
0 kommentarer publicerat i Mat och Dryck
Taggar: CremeFraiche, Falukorv, Italien, KopplaAv, KorvStroganoff, Krydda, Kryddig, Livet, Lunch, LunchTips, Lunchlåda, Matlagning, Matupplevelse, Njuta, Oatly, Olivolja, Pasta, Persilja, Radiatori, Tomat, TomatPure, Tomatsås, Zeta, mat