Kan inte promenera långt, men kommer jag till köket så blir jag lycklig

Eftersom operationen sätter begränsningar hur mycket jag kan röra mig så kommer jag inte så långt. Blir mycket bättre för varje dag och försöker lite mer för varje dag som kommer. Självklart en hel del ont, men jag kommer till mitt älskade kök och då sambon arbetade tills sent på kvällen/natten så ville jag överaska henne med lite god kvällsmat när hon kom hem.
Med enkla men bra råvaror kommer man långt.
(Kantareller, Mozzarella, Parmesanost, Basilika, Persilja. Tomat)
Stekte skogsguldet och njöt av aromen som sped sig i köket.
Min sambo serverades Bröd med Kantarell och Persiljeblandning toppat med lite hackad Parmesanost. Samt Bröd med Vitlök, Olivolja, Tomat, Mozzarella och Basilika.
Till det fick hon ett glas kallt Italienskt vitt vin.
På kvällen så blev det mycket fotboll. Först blev det PSG-Toulouse, och sedan Juventus-Atalanta.
buonanotte
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Mat och Dryck;
Taggar: Basilika, Italien, Kantareller, Kvällsmat, Livet, Matlagning, Mozzarella, Måbra, Njuta, Opererad, Parmesan, Persilja, Smärta, Tavernello, Tomat, Vitlök, VittVin, mat, ÄtaBra