Tankar och funderingar längs minnenas alle, men jag måste ha retat gudarna

"Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin" Och längs minnenas alle vandrar jag den här kvällen. "Jag har ett gulnat fotografi" En frö till fundering blev en fråga inombords som jag ej kan bli kvitt. Jag minns och funderar och kommer ihåg då.
 "Jag ville skriva en liten visa, där ögonblick blir till evighet". Men ögonblick blir aldrig evighet utan bara till ett gulnat fotografi.
 
"Jag vill ju bara sjunga" Och man minns och ser på det gulnade fotografiet. Vi alla har säkert saker vi minns och vill minnas och ställs inför kval när minnen växer till en fråga. Man funderar på medans dagar blir till år att skall man ta risken eller vänta? Men dagarna blir ju till år, och vi har ju bara ett antal år att spela livets schackspel med och det gäller nog att spela sina drag smart innan det är för sent och det blir schack matt. Då står man där och ångrar sig.
 
Ja gäller att spela livets schack efter bästa förmåga. Såg idag på Så mycket bättre och blev lite nostalgisk. VM 1994 och Gräva Guld, "men jag har bara regn hos mig, och jag måste ha retat gudarna"
Vad jag vill säga med detta inlägg vet jag kanske inte själv? Men kanske att inte fundera för länge, och kanske att man måste våga ta steget, att man skall våga ta steget fast det kanske inte är det tryggaste, men man vil ju inte stå där när det sista draget skall göras mot en, och det blir schack matt utan att ha försökt!
Ibland måste man våga sådär som man gjorde när man var ung. När man kanske inte alltid tänkte på det tryggaste och klokaste utan följde sitt hjärta och sin tro, ja kanske sin naiva tro men man gick in med kraft och beslutsamhet och man skulle vinna.
Ja ibland funderar man på att röntga sig tillbaks till en tid som var då.
 
Och i bakgrunden hörs Baltimora Tarzan boy, fast så längesedan är det inte på bilden bara några år faktiskt.

 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Foto, Hälsa-Medicin;
Taggar: AttVåga, Baltimora, Bestämma, Frö, GrävaGuld, Hoppas, Livet, Minnas, Minnen, Nostalgi, Nostalgisk, Orup, Radiograf, Radiografi, Regn, Regn Hos Mig, Röntgen, Röntgensjuksköterska, Röntgenundersökning, Schack, Spela, Studera, SåMycketBättre, Tyllgardin, VM1994, Val, VindensÄngar, Visa, Välja, funderar, Ångra