Hektiska dagar där vakna klockan 0430 känns som en sovmorgon

Har arbetat flera tidiga morgonar nu eller snarare nattpass då jag har börjat klockan 0400, idag så började jag klockan 0545 så det var sovmorgon. Dessutom så hade jag en föreläsning om fornborgar för en studentförening på Universitetet, och idag var jag med och presenterade tillsammans med en kollega på en konferans där ämnet var arkeologi och sociala medier. Dagarna har varit tidiga och långa, men trivs man så bra med sitt arbete och älskar arkeologi då är sömnbrist inget problem.
Klockan 0500 på väg till arbetet.
Första jag gjorde när jag kom till arbetet var att med bestämnda steg gå till kaffemaskinen och trycka fram en kopp espresso eller vad man kallar det för någon vidare god espresso är det inte men man blir ju lite piggare i alla fall.
 
Och så här nu på kvällen så längtar jag tillbaka till Normandie och Frankrike. Jag och hjärtat har varit där två gånger och fler gånger blir det. För någon som under många många år närmast varit patologiskt intresserad utav det andra världskriget så är ju Normanide speciellt. Förutom det så finns vackra vyer, historia, god mat, sol och bad, ja allt och speciellt så är staden Caen två timmar från Paris vår favorit.
Lite blandade bilder från Normandie.
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Arbete, Historia, Resa;
Taggar: 1944, AndraVärldskriget, Arbeta, ArbetaNatt, Arkeolog, Arkeologi, Bayeux, Benouville, Caen, Ddagen, Frankofil, Frankrike, Föreläsning, Havet, Konferans, Livet, Normandie, OmahaBeach, Ouistreham, PegasusBridge, Rouen, Sol, Strand, SwordBeach, Trött