Göteborg från ett Lisebergshjul och vad tänker de på där uppe? Kanske lite boeuf bourguignon

Dagen spenderades på Liseberg vilket får ses som Göteborgs stolthet. Jag och min älskade sambo skulle kasta oss ut i osäkerheten och spänningen. Vi skulle spela på spelen, vi skulle åka sätta vår tilltro till ungdomarna som arbetar i parken och som sköter de intensiva åkattraktionerna. 
Vi skulle åka Lisebergshjulet
Vilket bjöd på en riktigt fin utsikt från den härligt luftkonditionerade korgen, och jag kan verkligen rekommendera en tur i hjulet.
 
Gjorde även en miniatyr och leksaksversion av Korsvägen.
 
Innan vi kom till Lisebergshjulet så passerade vi AtmosFear, och jag tänkte när jag fotade undra vad de tänker på de som sitter högt där uppe?
 
Jag har själv åkt den vid två tillfällen, och jag var tidigare nästen sjukligt höjdrädd och kan inte förstå att jag vågade åka den. Jag tänkte på att jag inte levande kommer härifrån och kände livet passera förbi. Men klart de flesta njuter nog bara av utsikten och adrenelinkicken de får av att åka AtmosFear. Är det faran vi söker att inte vara herre över situationen, att inte kunna kontrollera vad som händer, att lägga sitt liv i någons annans händer?
Vi åkte hjulet och kom därifrån med livet i behåll sån tur var.
På kvällen lagade jag en vegetarisk variant på Boeuf Bourguignon som sambon gillar. Brukar använda Quorn och bra ingredienser. Ikväll blev det förutom standard Champinjonerna även Kantareller, och vilket säkert är en hädelse för en Fransman så gjorde jag den med Italienskt vin och serverade den med pasta. Rätten tar lite tid, men det är det värt! Om någon önskar recept så bara hör av er!
Matlagning förbereds
Det luktar riktigt gott i köket nu
 
En kommentar publicerat i Allmänt, Resa;
Taggar: Atmosfear, Boeuf Bourguignon, Frankrike, Göteborg, Italien, Kantareller, Liseberg, Lisebergshjulet, Pasta, Rädsla, Sol, Utsikt, Vin, livet, mat, sommar
#1 - - zerny:

Heja PSG, Allez, allez!!